HUMMUS – przepis


Dziś przygotowałam dla Was przepis na hummus paprykowy.
Co to właściwie jest? Jest to pasta wytwarzana głównie z nasion ciecierzycy.

Co będzie nam potrzebne?

Sposób przygotowania:

Jeżeli nasza ciecierzyca jest do gotowania, przez noc trzeba ją moczyć w zimnej wodzie, ja zapomniałam o tym fakcie i od razu zaczęłam ją gotować w związku z tym musiałam co jakiś czas dolewać wodę, wydłużył się też czas gotowania. Normalnie powinno się gotować namoczoną ciecierzycę godzinę do półtorej, ja z mojej winy musiałam proces ten wydłużyć do ponad dwóch godzin. Ale jak widać i bez wcześniejszego namoczenia się da 😀
Gdy mamy już ugotowaną ciecierzycę, przerzucamy ją do blendera dodajemy wodę z gotowania ( lepiej dodawać ją porcjami bo jak wlejemy za dużo nasza pasta będzie bardzo rzadka) do tego dodajemy sezam  (2-3 łyżki) , 2 łyżki oliwy z oliwek, przeciśnięte przez praskę dwa ząbki czosnku, łyżeczkę kminu i paprykę. Blendujemy aż powstanie nam gładka masa. W razie potrzeby na koniec do smaku doprawić solą i pieprzem.
Możemy podawać hummus jako przystawka do chlebka pita czy bagietki. Świetnie sprawdzi się również jako śniadanie na tostach np. z jajkiem bądź jakimś warzywem.